Saturday, August 9, 2014

KAU TAK TAHU !!!!!

DIARI SEORANG REMAJA PEREMPUAN

SEDIH ! - perkataan yang dapat ditakrifkan pada si dia.gadis remaja yang sepatutnya gembira pada waktu  remajanya tetapi dia hanya menangis di hujung ruang kamar .Dia yang sepatutnya mempunyai detik indah sebagai senior tetapi hanya ditinggal diam tidak berusik,kawan-kawan yang lalu diam tidak bertegur,walaupun sepatah salam.si Dia berfikir apakah yang ditelah lakukan sampai begitu sekali .kenapa ? bagaimana ? apa? mengapa? persoalan demi persoalan . itu lah kawan. si Guru-guru tidak kurang rupanya. guru yang memandang rendah kepada si Dia kerana si Dia lambat pick up. Guru sekarang dengan guru duku sangat berbeza. kita harus ingat bahawa si Dia hanyalah seorang manusia biasa yang tiada kunikan , yang tiada kelebihan ,yang tiada apa-apa yang hendak dibanggakan. yang hanya ada kelemahan demi kelemahan ,Sikap manusia seperti ini telah membunuh hati seorang gadis yang dahagakan kasih sayang manuisa dengan layannan mereka . Si dia yang hanya duduk di atas katil mula memikirkan segalanya .kenapa ? mengapa ? mengapa? sering terlintas di cerebrum dan cerebellumnya . 
Gadis si dia yang sepatutnya gembira dengan keluarganya .Ya dia GEMBIRA tapi dia terpaksa bekerja untuk mencari duit untuk membeli sesuatu yang dia inginkan.si dia yang hanya dapat melihat kawan-kawannya mengeluarkan duit bagaikan memetik daun didepan rumag,sungguh di SEDIH. si dia yang harus menahan/memendam segala-galanya. ada ibu tempat mengadu tidak lagi diharapkan kerana niat hendak cerita malah di endahkan . ada bapa tempat untuk berteduh tidak lagi kukuh .tidak se[erti ibu dan bapa orang lain. yang memahami kehendak anak-anaknya. seperti bapa menghadiahkan anaknya camera sempena harijadinya . TIDAK . tidak pernah lagi pabila harijadinya orang memberi hadiah walaupun seungkap ucapan ''SELAMAT HARI JADI''.yang hanya si ibu tanya ada la "tak belajar ke harini " tetapi apa yang diinginkan ialah semangat dan kata kata yang memberi kekuatan bukan sindiran tyang menunjukkan kau bodoh yang tak pandai hargai masa yang bodoh pastu dapat result teruk lepas tu ! yang begini " boleh bawa ke  subjek ni ''? "okay tak kat sekolah" ? " ibu tahu anak ibu pandai cuma lambat sikit ibu tahu anak ibu boleh " 
pandangan dan layanan orang sekeliling dia perlahan-lahan membunuh si Dia .
boleh baynagkan jika si Dia hendak membeli buku latihan tiada wang yang dikirim tetapi disuruh menggunkan duit sendiri. betapa sedihnya hati siDia . megapa?kenapa ? 
air mata sudah menjadi rakan setiannya sentiasa.siDia hanyala manusia .manusia yang punyai perasaan , manusia yang inginkan perhatian.salahkan itu yang dia pinya. dia inginkan keluarga yang memahami, yang emeberi sokongan , kawan-kawan yang menolong saat senang dan susah , seorang manusia yang nampak je kuat padahal dalam sudah berkali-kali hancur berkecai entah kali keberapa balutan di luka itu tetapi akan terluka lagi . kau tak tahu macam mana rasa bila kau takde kehebatan , kepandaian dalam apa-apa , keunikan, yang kau ada hanya kekurang kelemahan yang banyka snagat sehingga kau lemas dalam kekurang itu. sudah tidak ada kelebihan malah diperlakukan seperti orang yang tiada perasaan. sperti si Dia bersama seorang kawan permpuan. berjalan menuju ke dewan dalam perjalanan itu berjumpa dengan classmate yang lain , si claamate yang layan itu hanya mengucap hai kepada kawan si Dia . si Dia tidak titegur dan diendah langsung. so kau rasa apa? kau tak tahu rasa nya apabila SETIAP KALI KENA IGNORED . IGNORED IGNORED IGNORED. CAN I HAVE A DAY THAT EVERYONE ALL LOVEME ? CAN I HAVE THAT PLEASE? I BEGGING !!!
itulah si Dia yang hidupnya tiada yang indah seindah hidup orang lain. kini dia meneruskan hidup dengan kepura-puraan . kepura-puraan yang dia cipta untuk mengelak diri dari terluka .Dia tahu yang selama ni dia tak pernah wujud diantara orang disekulilingnya. tak kira apa-apa yang dibuat ,tak kira apa anugerah yang dia dapat tak kira pandai mana pun dia orang TAK AKAN PERNAH NAMPAK DIA ! TAK AKAN PERNAH PERASAN KEWUJUDAN DIA . MUNGKIN DIA DILAHRIKAN UNTUK DI JADIKAN SEBEGINI MENJADI BAHAN ORANG BILE PERLU DICARI-CARI, BILA TIDAK DIBUANG KE DALAM LOJI .SUNGGUH MANUSIA-MANUSIA !!!!

TAHNIAH KERANA ANDA DAH BERJAYA 
MENGHANCURKAN HATI SEORANG GADIS !! 

image




Every Second have a Great Moment

No comments:

Post a Comment